Aitch – expoziții cu creaturi fantastice. O Jardim do Bem e do Mal

CREATIVE PEOPLEDe-a lungul timpului am luat diverse interviuri, fie pentru blogul meu cu biciclete, fie pentru revista MBike, cu care am colaborat. În general, oamenii mi-au răspuns cuminți și punctual la întrebările mele. Totul până la Aitch, care mi-a răspuns la toate întrebările într-o poveste. Așa cum este ea: o artistă de poveste ❤. Priviți câteva secunde inima de mai sus și veți vedea că am dreptate….

Sunt câțiva ilustratori pentru care eu am făcut o adevărată pasiune, printre care și Heliana zisă Aitch, fantastică asemeni personajelor pe care le pictează. Dacă m-ai pune în fața unei expoziții colective, pe ea aș recunoaște-o dintr-o mie. E unică și inspirațională!

Aitch the artist

Mi-a atras atenția anunțul ei despre expoziția magică pe care urmează să o deschidă publicului mâine, care este de fapt un preview al unei expoziții din Portugalia, sub numele: O Jardim do Bem e do Mal.

Aitch

Dar cine este Aich?

“Aitch (H) sunt eu, o Heliana de 27 de ani, artist/ilustrator freelancer, care de la Crăciun aproape că n-a mai ieșit din casă de emoție și panică c-o prinde aprilie fără lucrări.”

Candy Days - Aitch

De la Timișoara la Hamburg, de la Hamburg la Berlin și înapoi la București, cu opriri între  timp la Vienna, Amsterdam,  Aalborg, San Jose etc. Despre lungul drum al mutărilor și expozițiilor sale și cum a ajuns Aitch să aibă o expoziție personală în Portugalia și în Canada. Iată povestea ei și vă asigur că n-am tăiat nimic, ba aș fi vrut să fiu lângă ea și să-i mai pun vreo mie de întrebări, căci tare mai e drăguță:

“Să explic: anul trecut, cam pe vremea asta am primit un mail drăguț de la un tip, posesor de galerie/shop în Viana do Castelo (Portugalia) în care eram rugată să accept invitația de a expune acolo. Galeria se numește Objectos Misturados și ea o să mă găzduiască începând cu 13 aprilie, cu o expoziție personală pe care-o s-o cheme O Jardim do Bem e do Mal, adică The Garden of Good and Evil. Numele ăsta a fost ales în prealabil, când încă nu știam cât de sigură e expoziția din Portugalia, dar știam sigur că cele trei din Canada se vor construi în jurul acestei tematici care e foarte permisivă și se potrivește perfect cu ce ador eu să desenez- flora, creaturi fantastice, un pic de evilness și un pic de cuteness, toate la un loc.”

Aitch_the world in the hand

“Cum ziceam, imediat după Crăciun am intrat în priză cu lucratul și n-am mai avut așa un chef și-un drag de când locuiam în Berlin și tot în jur era o sursă de inspirație. În cazul ăsta, cred că numai gândul c-aș putea ajunge iar în Portugalia mi-a dat boostul ăsta de creativitate (eu fiind îndragostită de Lisabona de 2 ani de când am văzut-o prima dată).”
Aitch ladies
După facultate, Aitch a fost remarcată de o galerie din Hamburg și după o expoziție acolo, s-a mutat la Berlin, alături de Raul – artistul ei ❤, unde au experimentat și  creat timp de doi ani.
“Imediat după ce-am terminat facultatea (Arte și Design la Timișoara) am fost invitată să expun în Hamburg, în galeria unor tipe mișto, o galerie în întregime neagră și lucioasă. Prietenul meu mai fusese în Germania, (în Berlin) și făcuse o pasiune, mai ales că street-artul e la un alt nivel acolo, plus că-s njpe sute de galerii și artiști la tot colțul 🙂 așa că am hotărât că dacă tot mergem în Hamburg de ce n-am încerca să locuim pe-acolo o vreme. Așa ne-am găsit chirie în Berlin și-am stat acolo aproximativ 2 ani. În București suntem de vreo 3 deja, dar ne tot promitem că odată și-odată ne facem bagajele și ne mutăm în Lisabona. Raul (prietenul meu) e și el artist, cunoscut ca Saddo. Primește constant invitații de la diferite galerii din lume să expună, dar faptul că nu i se asigură bani de transport, complică un pic treburile și din păcate se amână sau se pierd.”
Leisure class kittens Aitch
Și dacă tot vorbim de bani de drum, acesta este și unul din motivele pentru care există un preview al expoziției din Portugalia ce va avea loc mâine în Pink Poop – un spațiu alternativ de artă și design românesc.  Aitch speră că o să vrea să vină cineva să-i vadă tablourile cu creaturi fantastice și c-o să se îndrăgostească iremediabil de una, ori două, ori trei lucrări, iar asta o să fie povestea biletului ei  de avion.
“Așa că, făcand un inventar, am stabilit că deja am 12 lucrări din grădinile binelui și răului la care țin mult și care merită expuse și-o să fac asta Sâmbătă, pe 12 ianuarie, în spatiul Pink Poop.”
Aitch three headed wolf
“La Pink Poop se ajunge ușor, e pe Kogălniceanu 49, vis a vis de Facultatea de Drept, într-un apartament în care Maria mi-a dat două camere în care să mă destrăbălez artistic 🙂 Una e cu haine și accesorii și una e cu multe multe lucrări pe pereți, prin sertare și pe umerașe.”
O jardim do Bem e do Mal Aitch O jardim do Bem e do Mal 2013
Din Portugalia în Canada mai e doar un pas pentru un talent ca Aitch. Cum de multe ori se întâmplă să fii invitat să expui în marile galerii ale lumii, dar să n-ai bani să ajungi acolo, Aitch are totuși o șansă și cu puțin ajutor din partea unei doamne care îi apreciază talentul, artista strânge bani la saltea pentru un turneu expozițional în Canada.
“Anul trecut am fost invitați să expunem împreună în două galerii canadiene, una în Halifax și una în Ottawa și iar picasem într-o tristețe dinaia nasoală că n-avem cum s-ajungem pe-acolo…și totuși ne-am mobilizat și-am scos o serie de 100 de screen-prints pe care să le vindem cu scopul de a strange banii necesari pentru drum dus-întors și o lună de stat în Canada. Așa am avut șansa să cunosc o doamnă minunată, care a hotărât că ea o să ne ajute cu acoperitul costului transportului. Restul banilor pe care-i mai strangem acum din vândutul printurilor, îi punem la saltea ca s-avem de trenuri, mâncare și materiale de lucrat. O să plecăm pregătiți cu un numar mare de lucrări pentru prima expoziție, dar în cazul în care rămânem fără o bucată bună din ele, să avem materialele cu noi pentru a realiza altele pentru restul expozițiilor (se mai întrevede una în Montreal).”
Eu zic să-i urăm succes și să o susținem în drumul expozițiilor. Aitch este o artistă cu care ar trebui să ne mândrim. S-ar bucura să veniți mâine la expoziția  ei de la Pink Poop. Deasemenea, o puteți urmări pe site-ul aitch.ro sau pe pagina ei de Facebook.
print Aitch
legged stool, painted with acrylics by Aitch
One response to “Aitch – expoziții cu creaturi fantastice. O Jardim do Bem e do Mal

  1. Pingback: Sábado Ilustrado « la vida de miye

Leave a Reply

