8 zile până la Crăciun. Rețete de biscuiței gata de Sărbătoare

biscuiti de casa7

Azi am petrecerea de Crăciun la facultate (în Belgia) și pentru că sunt nou venită în gașcă, mă număr printre organizatorii petrecerii. Suntem vreo 13 cu tot cu secretară, printre care două românce, doi francezi, un marocan, un chinez, o algeriancă, o chiliancă și restul belgieni. Fiecare trebuie să pregătească desertul acasă, tradițional sau nu. Cum internet n-am avut ieri, tăvi de cozonac nici atât, am început să inventez și să amestec ingredientele pe care le aveam prin casă și să dau viață unor biscuiței homemade delicioși. Tradiționali nu prea sunt, dar sunt făcuți de mine 🙂

biscuiti de casa1

Iată rețetele:

BISCUIȚI CU CEREALE

Ingrediente: 15 linguri mari de cereale (ovăz cu stafide de la Mega Image), 4 linguri cu vârf de miere (sau 3 dacă nu vreți să iasă prea dulci), jumătate de pachet de unt (125 g), o cană de făină (250 g), 2 pumni de amestec de nuci și alune crude (nuci, caju, alune de pădure, macadamia) – vreo 100 g, un pumn de merișoare uscate, 2 sticluțe de esență de vanilie concentrată Dr. Oetker, jumătate de plic de praf de copt, zeama de la o portocală,2 lingurițe de ghimbir ras.

Cum se fac

biscuiti de casa

1. Se stoarce o jumătate de portocală și se toarnă peste cereale, ca să se înmoaie

2. Se prăjește amestecul de nuci și alune într-o tavă la cuptor. Eu le-am pârpolit într-o tigaie pe aragaz. Merge și așa. După ce se răcesc puțin, se dau prin mașina de măcinat. Eu n-am avut, așa că le-am zdrobit cu un cuțit și mi s-a părut mai bună ideea asta, căci nucile se simt mai bine în biscuiți.

3. Se taie untul în cubulețe (lăsat cu o oră înainte să se topească la temperatura camerei) și peste el se adaugă cerealele cu stafide, mix-ul de nuci, făina, praful de copt, mierea, esența de vanilie, ghimbirul  și merișoarele. Se frământă bine și se dau la frigider pentru oră.

4. Se preîncălzește cuptorul la 180 de grade, se pune pe tavă hartie de copt ca să nu se lipească biscuițeii de tavă. După o oră se scoate aluatul din frigider și se fac bile cam de 1.5 cm în diametru. Puteți să-i lăsați și mai puțin (vreo 20 de minute)…eu între timp am mai făcut și o supă-cremă 🙂 Se pun în tavă la o distanță de vreo 3 cm între ei, căci în cuptor mai cresc și se lasă acolo vreo 15 minute, până se rumenesc pe margine. Dacă îi lăsați 12 minute ies mai moi, însă eu i-am preferat mai crocanți.

biscuiti de casa3

Din rețeta asta ies 3 tăvi, adică aproximativ 45 de biscuiței (depinde de diametrul lor)

BISCUIȚI CU CIOCOLATĂ ALBĂ ȘI NEAGRĂ

N-am știut cum să-i numesc, dat fiind faptul că n-am urmărit o rețetă clasică, se observă și cantitățile ochiometrice pe care m-am grăbit să le scriu repede ca să nu le uit.

Ingrediente: 2 ouă mari, jumătate de pachet de unt (125 g), o cană și jumătate de făină (375 g), o lingură de scorțișoară, jumătate de cană de zahăr (125g), doi pumni de alune de pădure (vreo 100g), 4 batoane de ciocolată belgiană (eu am pus 2 albe, 2 amărui), o esență de vanilie (cred că ar fi fost mai bună de rom), jumătate de plic de praf de copt.

Cum se fac

biscuiti de casa2

1. Se prăjesc alunele asemănător pasul 2 de la rețeta anterioară.

2. Se bat albușurile de ou cu jumătate din compoziția de zahăr necesară, până se fac spumă. Zahărul rămas se freacă cu untul până devine cremă. Puteți folosi mixer. Eu n-am avut și l-am frecat cu lingura, m-am ajutat de zahăr ca să devină ca o cremă. Untul și gălbenușurile se toarnă peste albușurile bătute și se amestecă cu mare atenție să nu se taie. Eu am avut ghinionul ăsta, dar mi-am amintit de sfatul mamei; când ți se taie untul, îl pui 20 secunde la microunde și se reface 🙂 Dacă nu ai microunde (cum mama acasă nu avea), se pune vasul cu compoziția într-o oală cu  apă fiartă și se amestecă până se reface.

3. Se adaugă alunele, ciocolata, esența de vanilie (sau de rom), praful de copt, scorțișoara și apoi făina treptat, ca să nu se facă cocoloașe. La final aluatul devine tare și se frământă, ca să pătrundă bine toate ingredientele.

4. Asemănător pas 4 de la rețeta anterioară.

Pentru ornat, se pune ciocolată amăruie rasă (sau tăiată cubulețe mici), înainte de a se băga tava la copt. Batoane de ciocolată belgiană găsiți la Mega Image. Din experiența mea cu brioșele, ciocolata de bună calitate face minuni!

biscuiti pentru Craciun

Din rețeta asta ies vreo 7 tăvi, adică aproximativ 100 de biscuiței!!! Scurt rezumat:  eu am fost tare răbdătoare să pun câte o tavă din 15 în 15 minute, Alex între timp s-a uitat la un film + un serial și a zis că am  înnebunit vecinii cu miros de ciocolată și scorțișoară (noi locuind într-o casă, deci mirosul delicioșeniilor bănuiesc că se răspândește repede).

biscuiti de casa5

biscuiti de casa6

Vă doresc poftă bună dacă le încercați și chiar vă recomand pentru că sunt delicioași! Acum plec să ajut la bucătărie, unde pregătim celelalte feluri de mâncare pentru petrecerea de diseară. Supă de dovleac, ouă umplute cu creveți și alte delicatese…V-am pupat! O săptămână excelentă!

Leave a Reply

